niedziela, 8 marca 2015

Batoniki owsiane

W końcu zrobione ! Zabierałam się za nie dość długo , sama nie wiem czemu skoro są takie szybkie w zrobieniu ;) Batoniki są idealne na drugie śniadanie :)
Składniki
-150 g płatków owsianych
-50 g otrąb
-40 g masła( u mnie olej kokosowy )
-30-50 g miodu
- po 10 g : siemienia lnianego , migdałów , orzechów włoskich , rodzynek ,suszonej  żurawiny , wiórek kokosowych , fig ,
- 30 g nasion słonecznika
-16 g suszonej śliwki
- 10 g masła orzechowego

Płatki , otręby , orzechy , migdały , nasiona słonecznika prażymy na patelnie do uzyskania lekko złotego koloru , w tym czasie roztapiamy masło , masło orzechowe i miód . Uprażoną mieszanke przekładamy do miski , pozostałe składniki i mieszamy z roztopionymi składnikami . Przekładamy do formy i porządki dociskami ( ja przykryłam pojemnikiem i dociskałam książkami ;) ) wkładamy do lokówki na ok. godzine . Po wyjęciu z lodówki kroimy na batoniki ( troszke się kruszy ) i wkładamy z powrotem do lodówki . Przechowujemy w lodówce .
Ja zmieszałam 1/3 masy z odżywką białkową postępując tak samo jak z masą bez odżywki .
Kaloryczność całości bez odżywki  : 1 605 kcal  B 33 g , W 170 g , T 88 g
Kaloryczność na 100 g : 580 kcal B 11   , W 59 , T 30
 

                           



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz