poniedziałek, 30 marca 2015

Babeczki straciatella w skorupkach

Wypieków na wzór jajeczek ciąg dalszy .
Babeczki w skorupkach to prosty sposób na otrzymanie zaskakującego kształtu babeczek , innego niż standardowy . Na pewno pięknie będą wyglądał w Wielkanocnym koszyczku :)



 








Potrzebujemy 8 skorupek po jajkach . Jak robimy żeby wydostać jajko ze skorupki bez rozbijania jej na pół ? Przy rozbijaniu delikatnie  stukamy nożem w czubek jajka kreśląc kółko wokół czubka , po czym skubiemy skorupke z wierzchu . Wnętrze jajka delikatnie wylewamy ze skorupki aby jej nie uszkodzić . Oczywiście wnętrze skorupki możemy wykorzystać do wielkanocnych wypieków :)


składniki na 8 babeczek w skorupkach i 6 babeczek w papilotach :
suche :
2 szklanki mąki( zmieszałam mąke jaglaną , żytnią , pszenną i owsianą )
2 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 szklanki cukru /miodu
2 łyżeczki cukru waniliowego
0,5 tabliczki gorzkiej czekolady( najlepiej aby miała jak najwięcej kakao )
mokre:
1 jajko
0,5 szklanki oleju
1 szklanka mleka
2 łyżki śmietany lub jogurtu naturalnego

+ewentualnie  dżem , zmiażdżony banan do środka



Suche składniki umieszczamy w jednej misce , mokre w drugiej . 
Czekolade drobno siekamy lub ścieramy na tarce po czym dodajemy do suchych składników . Suche  i mokre składniki mieszamy razem . 




















Wyparzone i osuszone skorupki po jajkach wypełniamy do 1/2 - 1/3 wysokości ciastem . Foremki na babeczki napełniamy , zostawiając ok 1 cm wysokość na wyrośnięcie .
Ja do 3 babeczek w skorupkach dodałam do środka dżem ( nalałam do skorupki  połowę porcji , dodałam maleńką łyżeczke dżemu i zalałam pozostała porcją ciast ).
Wkładamy do nagrzanego piekarnika na 180 stopni , na ok 25 min do zarumienienia . 
Ja nalałam za dużo ciasta więc mi aż wypłynęły ze skorupek , następnym razem naleje mniej ciasta ;)
Babeczki obieramy po całkowitym wystygnięciu . Możemy je przystroić kremem i innymi dodatkami . 




4 komentarze: