poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Placuszki z bananem

Jako że uwielbiam wszelkiego rodzaju placuszki , te są według mnie najlepsze ( tzn na pierwszym miejscu jest omlet mojej przyjaciółki ^^ ) , delikatne i puszyste , pysznie współgrają z twarogowym kremem .
Składniki na 18 średnich placuszków :
- 2 jajka
-1 banan
- 40-50 g mąki pełnoziarnistej ( u mnie zmielone płatki i kukurydziana )
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
+ewentualnie :
- aromat waniliowy
-  10 g mielonego  siemienia lnianego + woda do namoczenia
- łyżeczka cukru lub cukru z prawdziwą wanilią ( najlepiej domowy )

krem z twarożku :
- 100 g twarogu chudego
- 50-60 g jogurtu naturalnego
- 20 g mango
- łyżeczka miodu / cukru

+  owoce - u mnie rozmrożone jagody i maliny

Banana miksujemy lub rozgniatamy widelcem na puree . Jajka wbijamy do miseczki i rozbełtujemy , dodajemy banana , siemie lniane , aromat i mieszamy . Dodajemy mąkę zmieszaną z cukrem i proszkiem do pieczenia . Odstawiamy na ok 15 min . Pieczemy do zarumienienia .

Składniki na krem miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji .

Placuszki układamy według uznania , u mnie wieżyczka i pomiędzy placuszkami po łyżeczce kremu a na wierzch owoce .
Smacznego ! :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz