poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Biszkopty pełnoziarniste






Delikatne ciasteczka , o wiele zdrowsze od tych kupowanych w sklepach .
Składniki na ok 30-35 ciasteczek :
- 2 średnie jajka
- 2 łyżki mąki pełnoziarnistej ( u mnie kukurydziana i żytnia ) - może być pszenna pełnoziarnista
- 2 łyżki mąki ziemniaczanej
-  3-4 namoczone daktyle i 1 łyżeczka cukru  lub 1-2 łyżki cukru
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/4 łyżeczki aromatu waniliowego

Mąki przesiewamy i dodajemy proszek do pieczenia . Oddzielamy białka od żółtek . Żółtka miksujemy z daktylami lub połową ilości cukru i aromatem  . Białka ubijamy na sztywną piane z 1 łyżeczką cukru lub drugą częścią cukru . Dodajemy partiami zmiksowane żółtka i nadal miksujemy  . Następnie dodajemy mąke i mieszamy delikatnie łyżką . Przekładamy do rękawa cukierniczego lub folii spożywczej , odcinamy róg i na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia  formujemy ciasteczka według uznania . Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na 10 min do zarumienienia ( powinny być mniej zarumienione niż moje biszkopty podłużne ;) ) . Ja z racji tego , że parę nie zmieściło mi się do piekarnika to upiekłam je na patelni ceramicznej lekko przetartej oliwą , na małym ogniu .












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz