czwartek, 12 lutego 2015

Tłusty czwartek

Choć w dzisiejszym dniu z przymrożeniem oka możemy skosztować pączków , faworków i innych smakołyków , których powinniśmy unikać na co dzień to ja jednak ich dzisiaj nie skosztuje ( bynajmniej tak planuje , zobaczymy jak miewa sie moja silna wola ;) )

Ja już jestem po śniadanku , treningu i II śniadanku .
Na śniadanie miałam płatki gryczane na mleku z owocami , bakaliami i serkiem wiejskim :
-40 g płatków gryczanych 
- 5 g siemienia lnianego ( zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 5-10 min )
- 150 ml mleka + 250 ml wody 
-50 g mrożonych truskawek ( rozmrażamy )
- 30 g banana 
- 50 g serka wiejskiego lekkiego 
- pestki dyni
-migdały 
-  suszone daktyle 
Wodę z mlekiem gotujemy po czym dodajemy płatki i siemie  , gotujemy 3-5 min  ( możemy dodać miodu do smaku ) . Wlewamy do salaterki na wierzchu układamy truskawki , rozgniecionego banana , serek wiejski i bakalie .


II śniadanie - pieczone jabłko z ryżem i serkiem wiejskim :
- wydrążone jabłko 
-30 g ryżu jaśminowego lub innego ale ten jest najlepszy do deserów 
-50 ml mleka 
-rodzynki 
-serek wiejski lekki
-cynamon
-gałka muszkatołowa 
Gotujemy ryż al 'dente , dolewamy mleka i dodajemy przyprawy . Do jabłka nakładamy część ryżu i rodzynki , zapiekamy w nagrzanym do 180 stopni piekarniku (15-20 min ) . Przed wyjęciem jabłka gotujemy pozostałą część ryżu . Nakładamy na talerzyk i wykładamy upieczone jabłko . 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz