niedziela, 9 października 2016

Pulpeciki z indyka w sosie śmietanowo-ziołowym

Gdy chodziłam do podstawówki zaciekawił mnie sos z 'pomysł na kurczaka w sosie śmietanowo-ziołowym '. Był pyszny , mój tata go uwielbiał . Długi czas go nie robiłam ale teraz gdy nie używam sosów w proszkach i dań z torebek postanowiłam sama zrobić taki sos .
W sumie wyszedł jeszcze lepszy i o niebo zdrowszy . Tym razem dodałam jeszcze pieczarki .



składniki na 3-4 porcje :
- 500 -600 g mielonego mięsa z indyka
- 200 g śmietany 18 %
- 1 szklanka wody
- 2 całkiem spore łyżki mąki
-kilka pieczarek
- 1 duża cebula
- 4 ząbki czosnku
- przyprawy : sól pieprz , oregano , bazylia , tymianek , rozmaryn ( najlepiej świeżę ale mogą być też suszone ) ,
- natka pietruszki do posypania

1/4 cebuli drobno kroimy, 1 ząbek czosnku rozgniatamy za pomocą noża , drobno kroimy  i podsmażamy na patelni .
Do mięsa dodajemy cebulkę z czosnkiem , sól i pieprz . Wszystko łączymy i formujemy pulpeciki.
Na patelni rozgrzewamy olej na ok. 3 mm wysokości patelni  . Smażymy pulpeciki z obu stron na rumiany kolor .
Pulpeciki zdejmujemy z patelni i odkładamy na papier aby odsączyć nadmiar oleju .
Na oleju po pulpecikach smażymy resztę cebuli i czosnku drobno pokrojonego . Gdy się ładnie zarumieni dodajemy pokrojone na plasterki pieczarki , smażymy 3-4 minuty po czym przykrywamy i dusimy około 4 minut a pod koniec wrzucamy pulpeciki .
Wode mieszamy z mąką po czym dodajemy śmietanę oraz  przyprawy  i mieszamy aby nie było żadnych grudek .
Pieczarki zalewamy sosem i gotujemy aż sos będzie wystarczająco gęsty często mieszając .
Ja podałam go z ryżem i pomidorkami .
Smacznego !





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz